AUDICIONS


UDICIONS – ACTIVITATS:


LA SIMFONIA DE LES JOGUINES INFANTIL
Bloc: audició.
Objectius: Despertar oïda, atenció, sensibilitat davant la música. Conèixer el nom i el so d’algunes joguines. Saber del compositor i l’obra.
Material: CD, Dibuixos del compositor i de cada joguina. Joguines que apareixen a l’obra.
-SESSIÓ1
-Presentació de l’autor- Compositor.
-Presentació de cada joguina , el seu nom i el seu soroll.
SESSIÓ2
-Reconèixer el so de les joguines quan apareix a l’obra musical.
-Fer un gest (un gest per a cada joguina) cada vegada que senten el soroll de la joguina.


MUSICONCURS A L’AULA: CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ
Bloc: audició.
Objectius:Reconèixer auditivament les peces musicals més representatives d’una època i saber el seu i el nom del compositor.
Material: CD, guix, pissarra.

Durant un trimestre abans de finalitzar cada sessió, als últims 10 minuts es farà l’audició d’una obra clàssica (o fragment musical d’aquesta). Mentre s’escolta l’obra els alumnes hauran d’ trobar el nom de l’autor, l’època i el nom de la peça musical, que estarà ocult en la pissarra dins d’un panell de lletres (com el joc de “l’ahorcado”) .
Per a agilitzar el temps el mestre donarà una lletra de pista. Un a un cada alumne dirà una lletra o vocal. Qui ho descobreixi sortirà el pròxim dia a col·locar les lletres en el panell.

*Nota: al cicle Mitjà és igual que el del cicle inicial però amb obres musicals més adients i més dades d’aquestes i de la vida dels seus compositors.


EL AMOR BRUJO . CICLE SUPERIOR (5é)
Bloc: audició.
Objectius:
Material: CD, Fitxa 1


MUSICOTERÀPIA . CICLE SUPERIOR
Bloc: audició.
Objectius: Despertar oïda, atenció, sensibilitat davant la música.
Material: CDs, Fitxa 1 (taula d’estats d’ànim), Fitxa 2 (Dibuix).

-SESSIÓ 1: “Com tenim els estats d’ànim”
-Explicació de l’activitat :Segons sigui el seu estat d’ànim mentre escolten la música, han de marcar un punt en la casella. S’escoltaran 3 músiques molt diferents
-Repartir material: Fitxa1 i rotuladors
-Audició de la música 1:
-Audició de la música 2:
-Audició de la música 3:
-Unir els punts formant línies.

-SESSIÓ 2: “La imatge del so”
-Explicació de l’activitat. Es presenten uns elements i hauran de dibuixar-los d’una manera o altra segons la música.
-Repartir material: Fitxa2, llapis i gomes.
Audició cançó1
Audició cançó 2

-SESSIÓ 3: “Relaxació musical”
-Explicació de l’activitat: Aniran realitzant diferents moviments segons les indicacions del professor i seguint el ritme de la música. Comencem de peu caminant i acabem allargats al terra.
-Repartiment individual i col·locació en l’espai (Gimnàs, aula,...)
-Audició de la música 1,2, 3 i de les indicacions del professor.
-El mestre dona el resultat individualitzat de cadascú dels participants.




L’APARELL AUDITIU . CICLE SUPERIOR
Bloc: audició.
Objectius: Conèixer les parts del nostre aparell auditiu, el seu funcionament i la seva cura per tal d’escoltar millor.
Material: CD(sons agradables i desagradables), Fitxa 1(Parts de l’aparell) Fitxa 2 (cura i higiene)

-SESSIÓ 1: Repartiment i lectura de la fitxa 1
-Audició de sons.
-Repartiment, lectura i exercicis individuals de la fitxa 2.



AUDICIÓ DE CARME DE G.BIZET . CICLE SUPERIOR
Bloc: audició.
Objectius: Conèixer els elements que formen L’ÒPERA a través de l’audició, de la història i la música.
Material: CD, Fitxa 1 (elements de l’òpera), Fitxa 2 (Musicograma de Carmen), fitxa 3 (Història i dibuix)
-SESSIÓ 1:
-Explicació i lectura dels elements d’una òpera. -Fitxa1
- Audició de l’òpera de Carmen mentre es completa la fitxa1.
-Fitxa 2:Lectura i seguiment del musicograma on es segueix la pulsació de la música que han escoltat.
- Audició de l’entrada dels soldats de l’òpera de Carmen mentre es fa una percussió corporal amb les mans i els peus
-SESSIÓ 2:
-Explicació de la Història de Carmen
-Fitxa 3 i dibuix individual d’alguna escena de la història de Carmen mentre s’escolta l’audició.
-Es torna a escoltar la música de Carmen, l’entrada dels soldats mentre es realitza la percussió corporal.
-Per grups de 3 o 4 han de representar una escena de la història de Carmen.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

SISÉ CURS

6 é ¯   AUDICIONS: - Oh Fortuna. Carmina Burana ( C. Orff ) - Himne de l'alegria, 9º simfonia (Beethoven) ...