UDICIONS
–
ACTIVITATS:
LA
SIMFONIA DE LES JOGUINES
INFANTIL
Bloc:
audició.
Objectius:
Despertar oïda, atenció, sensibilitat davant la música. Conèixer
el nom i el so d’algunes joguines. Saber del compositor i l’obra.
Material:
CD, Dibuixos del compositor i de cada joguina. Joguines que apareixen
a l’obra.
-SESSIÓ1
-Presentació
de l’autor- Compositor.
-Presentació
de cada joguina , el seu nom i el seu soroll.
SESSIÓ2
-Reconèixer
el so de les joguines quan apareix a l’obra musical.
-Fer
un gest (un gest per a cada joguina) cada vegada que senten el soroll
de la joguina.
MUSICONCURS
A L’AULA:
CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ
Bloc:
audició.
Objectius:Reconèixer
auditivament les peces musicals més representatives d’una època i
saber el seu i el nom del compositor.
Material:
CD, guix, pissarra.
Durant
un trimestre abans de finalitzar cada sessió, als últims 10 minuts
es farà l’audició d’una obra clàssica (o fragment musical
d’aquesta). Mentre s’escolta l’obra els alumnes hauran d’
trobar el nom de l’autor, l’època i el nom de la peça musical,
que estarà ocult en la pissarra dins d’un panell de lletres (com
el joc de “l’ahorcado”) .
Per
a agilitzar el temps el mestre donarà una lletra de pista. Un a un
cada alumne dirà una lletra o vocal. Qui ho descobreixi sortirà el
pròxim dia a col·locar les lletres en el panell.
*Nota:
al cicle Mitjà és
igual que el del cicle
inicial però amb obres musicals més adients i més dades d’aquestes
i de la vida dels seus compositors.
EL
AMOR BRUJO .
CICLE SUPERIOR (5é)
Bloc:
audició.
Objectius:
Material:
CD, Fitxa 1
MUSICOTERÀPIA
. CICLE
SUPERIOR
Bloc:
audició.
Objectius:
Despertar oïda, atenció, sensibilitat davant la música.
Material:
CDs, Fitxa 1 (taula d’estats d’ànim), Fitxa 2 (Dibuix).
-SESSIÓ
1: “Com tenim els estats d’ànim”
-Explicació
de l’activitat :Segons sigui el seu estat d’ànim mentre escolten
la música, han de marcar un punt en la casella. S’escoltaran 3
músiques molt diferents
-Repartir
material: Fitxa1 i rotuladors
-Audició
de la música 1:
-Audició
de la música 2:
-Audició
de la música 3:
-Unir
els punts formant línies.
-SESSIÓ
2: “La imatge del so”
-Explicació
de l’activitat. Es presenten uns elements i hauran de dibuixar-los
d’una manera o altra segons la música.
-Repartir
material: Fitxa2, llapis i gomes.
Audició
cançó1
Audició
cançó 2
-SESSIÓ
3: “Relaxació musical”
-Explicació
de l’activitat: Aniran realitzant diferents moviments segons les
indicacions del professor i seguint el ritme de la música. Comencem
de peu caminant i acabem allargats al terra.
-Repartiment
individual i col·locació en l’espai (Gimnàs, aula,...)
-Audició
de la música 1,2, 3 i de les indicacions del professor.
-El
mestre dona el resultat individualitzat de cadascú dels
participants.
L’APARELL
AUDITIU .
CICLE SUPERIOR
Bloc:
audició.
Objectius:
Conèixer les parts del nostre aparell auditiu, el seu funcionament i
la seva cura per tal d’escoltar millor.
Material:
CD(sons agradables i desagradables), Fitxa 1(Parts de l’aparell)
Fitxa 2 (cura i higiene)
-SESSIÓ
1: Repartiment i lectura de la fitxa 1
-Audició
de sons.
-Repartiment,
lectura i exercicis individuals de la fitxa 2.
AUDICIÓ
DE CARME DE G.BIZET
. CICLE
SUPERIOR
Bloc:
audició.
Objectius:
Conèixer els elements que formen L’ÒPERA a través de l’audició,
de la història i la música.
Material:
CD, Fitxa 1 (elements de l’òpera), Fitxa 2 (Musicograma de
Carmen), fitxa 3 (Història i dibuix)
-SESSIÓ
1:
-Explicació
i lectura dels elements d’una òpera. -Fitxa1
-
Audició de l’òpera de Carmen mentre es completa la fitxa1.
-Fitxa
2:Lectura i seguiment del musicograma on es segueix la pulsació de
la música que han escoltat.
-
Audició de l’entrada dels soldats de l’òpera de Carmen mentre
es fa una percussió corporal amb les mans i els peus
-SESSIÓ
2:
-Explicació
de la Història de Carmen
-Fitxa
3 i dibuix individual d’alguna escena de la història de Carmen
mentre s’escolta l’audició.
-Es
torna a escoltar la música de Carmen, l’entrada dels soldats
mentre es realitza la percussió corporal.
-Per
grups de 3 o 4 han de representar una escena de la història de
Carmen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario